Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Zapamiętaj mnie
  • Strona:
  • 1
  • 2

TEMAT: Teoria względności bólu ;)

Teoria względności bólu ;) 1 rok 7 miesiąc temu #10916

• użytkownik421
  • użytkownik421 Avatar
  • Wylogowany
  • Administrator
  • Otrzymane podziękowania: 912
  • Oklaski: 30
Witam
Zakładam ten temat.. i nie wiem czy coś jeszcze tłumaczyć.

Może tak mało ładnie i składnie na początek, a może wątek "załapie" i jakieś ciekawe przemyślenia się w nim pojawią.

Kilka moich obserwacji:

Między lekarzami a pacjentami istnieje często przepaść w rozumieniu bólu jaki odczuwa pacjent
Ból fizyczny (nawet ostry) jest nader często klasyfikowany bezpodstawnie jako ból pochodzenia np. depresyjnego
Zauważyłem że lekarze mają często problem z podstawowym rozróżnieniem poziomu bólu u pacjenta: Pacjenta boli 10/10, oni myślą że symuluje. Pacjenta boli 2/10, to z kolei biegają do niego co chwilę z przeciwbólowymi.
Nie jestem lekarzem -> nie udzielam porad medycznych.

2oo9.o4.o7 - uraz kręgosłupa przy przenoszeniu magazynu w firmie, 2o1o - operacja: L5/S1, L4/L5, L2/L3, 2o12 - operacja L5/S1, 2o13 - usztywnienie L4/L5/S1, 2o16 - stabilizacja L2-S1
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Teoria względności bólu ;) 2 miesiąc 4 tygodni temu #13819

• Anton
  • Anton Avatar
  • Wylogowany
  • Starszy forumowicz
  • Otrzymane podziękowania: 12
  • Oklaski: 3
No z tym określeniem w skali 1-10 to bywa rożnie. Według mnie ból 10 to ból, przy którym człowiek mdleje z bólu i nie ma z nim kontaktu. Ból w okolicy 5 to ból nie pozwalajacy pracować i pozwala tylko na udanie sie do lekarza.
Ale ostatnio miałem pare sytuacji, ze ja chyba źle to rozumie.
Oglądam jakieś ćwiczenia na YouTube i fizjoterapeuta mówi rozciągany sie do bólu 7-8 nie więcej :blink: myślałem ze przy 8 to czlowiek leży plackiem.