Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Zapamiętaj mnie
  • Strona:
  • 1

TEMAT: Informacje o dyskopatii

Informacje o dyskopatii 2 tygodni 2 dni temu #19830

• AgentGalant
  • AgentGalant Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Początkujący
  • Początkujący
  • Otrzymane podziękowania: 0
Dzień dobry,

Jestem studentem politechniki łódzkiej. W tym semestrze razem z grupą otrzymaliśmy temat projektu o bólu występującym podczas sprzątania u osób z dyskopatią.
Rozwiązaniem ma być koncept urządzenia który by zmniejszał dolegliwości lub zapobiegał bólowi właśnie podczas sprzątanie (lub nie tylko).

Jednak najpierw chcielibyśmy się dowiedzieć co dokładniej powoduje, że w niektórych pozycjach lub przy wykonywaniu jakiś czynności takie bóle występują częściej. Jako przykład otrzymaliśmy ból który może wystąpić podczas odkurzania (pozycja schylona) lub przy wycieraniu kurzy na półkach (wysoko wyciągnięte ręce do góry) . Również byłbym wdzięczny za napisanie kiedy w Państwa przypadku takie bóle występują najczęściej.
Takie informacje naprawdę bardzo by pomogły mojej grupie w realizacji tego zadania.

Z góry dziękuję za odpowiedzi i pozdrawiam.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Informacje o dyskopatii 2 tygodni 2 dni temu #19831

• Maciurek
  • Maciurek Avatar
  • Wylogowany
  • Ekspert
  • Ekspert
  • Oklaski: 7
  • Otrzymane podziękowania: 54
Ello. Niebezpieczny ruch przy dyskopatii, to skręt tułowia w lekkim pochyleniu, tzw. ruch podaj cegłę. No i oczywiście podnoszenie rzeczy na prostych nogach lub podnoszenie czegoś z ziemi w pozycji siedzącej.

A co do przyczyny bólu, to jest to ruch bez lekko napiętych mięśni brzucha oraz bez zachowania w tym ruchu prostych pleców w odcinku lędźwiowym, tzn. trzeba mieć zachowaną lordozę lędźwiową i się nie garbić. Ruch przy schylaniu, wstawaniu, siadaniu, powinien być realizowany przez mobilne biodra, a nie wygięty do tyłu odcinek lędźwiowy kręgosłupa.