Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Zapamiętaj mnie
  • Strona:
  • 1
  • 2

TEMAT: Test siodełka rowerowego.

Test siodełka rowerowego. 1 tydzień 3 dni temu #18407

  • Maciurek
  • Maciurek Avatar
  • Wylogowany
  • Ekspert
  • Posty: 243
  • Otrzymane podziękowania: 40
  • Oklaski: 7
Ostatnio jadąc na rowerze naszła mnie taka myśl. Co mnie właściwie boli? Jak cały ciężar ciała opieram na siodełku, a nogi i biodra sobie wiszą to nic nie czuję. Odcinek lędźwiowy kręgosłupa jest obciążony ciężarem tułowia. Jeżeli to presja wypadniętego dysku na nerwy, to powinno przecież boleć. Natomiast jak stoję lub siedzę na krześle, biodra są dociążone, to czuję o wiele większy dyskomfort, jakieś ciągnięcia, jednostronne napięcia, pieczenia. Ani za długo na baczność nie postoje, ani długie siedzenie na krześle nie jest komfortowe.

Wniosek mam taki, że ból pochodzi z wykrzywionej miednicy, która przez liczne ostre stany, zatraciła zdolność do przenoszenia obciążenia, po 50% mojego ciężaru na każdą stronę. Jestem generalnie uradowany tym odkryciem, które motywuje mnie do codziennych ćwiczeń nad przywróceniem równowagi statycznej w miednicy, a co za tym idzie pozbyciu się upierdliwych dolegliwości bólowych. Mam taką nadzieję. Walka trwa! Pozdr.
Ostatnio zmieniany: 1 dzień 17 godzin temu przez Maciurek.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Test siodełka rowerowego. 1 tydzień 3 dni temu #18408

  • hanka
  • hanka Avatar
  • Wylogowany
  • Ekspert
  • Posty: 172
  • Otrzymane podziękowania: 28
  • Oklaski: 3
Ciekawa jestem czy masz jakąś ćwiczeniową rutynę? Ćwiczysz codziennie jakiś zestaw, ile czasu dziennie itd.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Test siodełka rowerowego. 1 tydzień 3 dni temu #18409

  • Anton
  • Anton Avatar
  • Wylogowany
  • Ekspert
  • Posty: 191
  • Otrzymane podziękowania: 46
  • Oklaski: 8
Możesz opisać swoje ćwiczenia?
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Test siodełka rowerowego. 1 tydzień 3 dni temu #18410

  • davidstw
  • davidstw Avatar
  • Wylogowany
  • Młodszy forumowicz
  • Posty: 29
  • Otrzymane podziękowania: 10
  • Oklaski: 1
albo siedząc na rowerze masz pochylona sylwetkę do przodu co wywołuje lekkie zgiecie w L-s i rozwarcie zmniejszonej przestrzeni międzykregowej co stwarza paradoksalnie miejsce dla wypukliny/przepukliny . . . Ale to takie tylko filozofie:) osobiście jeżdżę 20 km dziennie do pracy rowerem i też kregoslup mnie nie boli i to są najlepsze chwilę dnia :) ale również jestem zwolennikiem pracy nad równowaga w obrębie miednicy i uelastycznienia jej żeby zwiększyć zdolności amortyzacyjne + basen i ćwiczenia rotacyjne Pozdrawiam kiedyś ćwiczyłem systematyczny plan z lekkimi modyfikacjami trwało to ok 7 lat teraz trochę daje sobie luz bo rygor systematycznych ćwiczeń psychicznie męczy:) także teraz 2 treningi tygodniowo po 1 h plus codziennie rower i raz w tyg basen a w międzyczasie rozciaganie.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Test siodełka rowerowego. 6 dni 23 godzin temu #18424

  • Anton
  • Anton Avatar
  • Wylogowany
  • Ekspert
  • Posty: 191
  • Otrzymane podziękowania: 46
  • Oklaski: 8
Pytałem się ostatnio o przodopochylenie miednicy fizjoterapeute. Odpowiedział, że on jest przeciwnikiem "odkręcania jej" do tzw. Dobrej pozycji. Mówił, że on jedynie poleca wzmacnianie mięśni brzucha, które zrobią gorset i powinny miednice podprostować. Ale ćwiczeń typowych niezna lub nie zaleca tak go zrozumiałem.
Na pytanie dlaczego odpowiedział, że zmienia to całą postawę człowieka. Może się okazać, że inne stawy nie będą dostosowane do nowej pozycji miednicy i tam może coś się dziać. W dodatku zbyt intensywne "przechylanie miednicy" do przodu może ale nie musi mieć wpływ na mieśnie które ochraniają kręgosłup lędzwiowy.
Hm... każdy ma swoją wizje i trzeba obrać samemu jakąś drogę. Spróbuje letko wzmacniać ten brzuch zobaczymy co z tego będzie.
Ostatnio zmieniany: 6 dni 23 godzin temu przez Anton.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
The following user(s) said Thank You: Juras

Test siodełka rowerowego. 1 dzień 16 godzin temu #18465

  • Maciurek
  • Maciurek Avatar
  • Wylogowany
  • Ekspert
  • Posty: 243
  • Otrzymane podziękowania: 40
  • Oklaski: 7
Przepraszam, że nie postowałem, ale tuptałem po Gorcach bez zasięgu. Ćwiczenia to głównie Purczyński na kanale YT. Podczas wykonywania ćwiczeń, każdy czuje co przykurczone, a co jest ok. Przeczytałem też książkę "Bądź sprawny jak lampart". Tam jest opisane, jak samemu się zdiagnozować pod kątem ograniczeń w mobilności i są pokazane różne techniki mobilizacji.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
  • Strona:
  • 1
  • 2
Moderatorzy: użytkownik421
Czas generowania strony: 0.100 s.
Zasilane przez Forum Kunena