Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Zapamiętaj mnie

TEMAT: [artykuł] stabilizacja centralna kręgosłupa lędźwi

[artykuł] stabilizacja centralna kręgosłupa lędźwi 6 miesiąc 1 tydzień temu #14987

  • Fizjoterapeuta
  • Fizjoterapeuta Avatar
  • Wylogowany
  • Początkujący
  • Posty: 3
  • Oklaski: 0
Ciekawy artykuł jak wspomóc odcinek ledzwiowy kręgosłupa, zawiera przykładowe ćwiczenia. fizjoplaner.pl/stabilizacja-centralna-kr...upa-ledzwiowego.html
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

[artykuł] stabilizacja centralna kręgosłupa lędźwi 6 miesiąc 1 tydzień temu #14989

  • tedi
  • tedi Avatar
  • Wylogowany
  • Starszy forumowicz
  • Posty: 76
  • Otrzymane podziękowania: 17
  • Oklaski: 1
A czy z któryś z tych ćwiczeń może zbytnio obciążać kręgosłup po wstawieniu stabilizacji transpedikularnej i fuzji kręgosłupa na poziomie od s1 do l-4 ?
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

[artykuł] stabilizacja centralna kręgosłupa lędźwi 6 miesiąc 1 tydzień temu #15011

  • maska_pl
  • maska_pl Avatar
  • Wylogowany
  • Młodszy forumowicz
  • Posty: 35
  • Otrzymane podziękowania: 12
  • Oklaski: 1
Nie jestem lekarzem ani fizjoterapeutą, a jedynie osobą początkującą w temacie (3 msc po operacji), więc to co piszę opiera się tylko na doświadczeniach osobistych i wiedzy zdobytej w internecie. Doświadczenia osobiste to stabilizacja transpedikularna L1-L3-L5. Z tego co wyczytałam i naoglądałam się i internecie to zarówno specjaliści jak i amatorzy polecają tego typu ćwiczenia na bóle kręgosłupa żeby nie dopuścić do operacji, ale też po różnego rodzaju stabilizacjach i fuzjach. Można się trochę zniechęcić, gdy na yt wyskoczą filmiki z "mięśniakami", którzy również ćwiczą "deski" prezentując przy okazji swoje sześciopaki, ale wygląda na to, że to naprawdę ćwiczenie dla każdego. Ja osobiście, po wyeliminowaniu wszelkich ćwiczeń, w których był ruch (okazało się, że nawet machanie nogą czy ręką przekłada się na kręgosłup) postanowiłam spróbować właśnie "desek". Zaczęłam je robić chyba z miesiąc temu. Początkowo byłam słabiutka, więc najpierw najprostszą wersję na kolanach i stosunkowo krótko, bez przeciążania się. Wydaje mi się, że po "deskach" mniej mnie boli, tzn prawie nie czuję już nic. Przez kilka dni je sobie odpuściłam, bo rehabilitant mnie nastraszył, że to jeszcze może za wcześnie na tak obciążające ćwiczenie, i nieprzyjemnie uczucie w plecach powróciło, więc powróciłam do "desek" na własną odpowiedzialność, a czy nie zaczęłam ich robić za wcześnie okaże się, mam nadzieję, za miesiąc na rentgenie.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

[artykuł] stabilizacja centralna kręgosłupa lędźwi 6 miesiąc 1 tydzień temu #15012

  • maska_pl
  • maska_pl Avatar
  • Wylogowany
  • Młodszy forumowicz
  • Posty: 35
  • Otrzymane podziękowania: 12
  • Oklaski: 1
Uważaj tylko, bo podobno wiele osób na początku wykonuje to ćwiczenie niepoprawnie i potem boli kręgosłup, a ty mógłbyś sobie coś uszkodzić. Ja ćwiczenie to znałam już wcześniej i nic mnie nie bolało (no może oprócz łokci przy desce bocznej ;). Wrzuć sobie może w yt - najczęstsze błędy przy wykonywaniu deski/plank, jak prawidłowo wykonać deskę, czy coś w tym stylu.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

[artykuł] stabilizacja centralna kręgosłupa lędźwi 6 miesiąc 1 tydzień temu #15016

  • użytkownik421
  • użytkownik421 Avatar
  • Wylogowany
  • Administrator
  • Pacjent
  • Posty: 4047
  • Otrzymane podziękowania: 995
  • Oklaski: 32
To tylko link reklamowy, nie skasowałem bo coś tam treści trochę mają, i sponsorowani są ze środków Unii Europejskiej czyli w zasadzie z naszych podatków.
Nie jestem lekarzem -> nie udzielam porad medycznych.

2oo9.o4.o7 - uraz kręgosłupa w pracy, 2o1o - operacja: L5/S1, L4/L5, L2/L3, 2o12 - operacja L5/S1, 2o13 - usztywnienie L4/L5/S1, 2o16 - stabilizacja L2-S1
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

[artykuł] stabilizacja centralna kręgosłupa lędźwi 6 miesiąc 1 tydzień temu #15017

  • tedi
  • tedi Avatar
  • Wylogowany
  • Starszy forumowicz
  • Posty: 76
  • Otrzymane podziękowania: 17
  • Oklaski: 1
Z własnego doświadczenia wiem że ćwiczenia na piłce świetnie wspomagają pracę głębokich mięśni które tak naprawdę stabilizują kręgosłup.Plank jest świetny zarówno na mięśnie brzucha jak i grupę prostowników -jeśli jednak ktoś ma duże dolegliwości bólowe to raczej stara się rezygnować z ćwiczeń ...a to z kolei na pewno nie pomaga .Teraz dylemat czy ćwiczyć maksymalnie nafaszerowanymi lekami -ale jak mniej boli to można się przeforsować -ciężko jest wychwycić granice .Codziennie staram się chodzić z kijkami do nordic walking ale nie w szybkim tępie -bo mocno boli jak narzucam szybszy rytm.Rehabilitant zalecił mi chodzenie po "wertepach" żeby bardziej zaangażować mięsnie głębokie ale póki co ,to na takie eskapady to jeszcze mam za duże epizody bólu...mięśnie po spacerze pospinane jak diabli -kładę się wtedy na piłce do ćwiczeń (pozycja na brzuchu) i delikatnie staram się rozciągać tak z 10-15 minut . www.sport-shop.pl/pilki-gimnastyczne-c-182.html
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
Czas generowania strony: 0.116 s.
Zasilane przez Forum Kunena