Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Zapamiętaj mnie
  • Strona:
  • 1

TEMAT: Standardy opisywania badań MRI

Standardy opisywania badań MRI 5 lata 1 tydzień temu #9451

• użytkownik421
  • użytkownik421 Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Administrator
  • Administrator
  • Pacjent
  • Oklaski: 38
  • Otrzymane podziękowania: 1112
Witam

Mam pytanie: czy w Polsce obowiązują jakiekolwiek standardy opisywania wyników badań MRI, czy też zawartość opisu jest zupełnie dowolna i zależy jedynie od radiologa? Mam na myśli zarówno zawartość, tj. opisanie poszczególnych struktur widocznych na MRI, jak i opis ilościowy/jakościowy.

Biorąc pod uwagę opisy MRI przedstawiane przez pacjentów można wywnioskować, że co radiolog to inny sposób sporządzania opisu.

Nasuwa to wątpliwości co do jakiejkolwiek przydatności dokumentu w postaci opisu badania MRI.

Jak dotąd, na podstawie tego co czytam, wydaje mi się, że tylko niewielu radiologów opisuje to co widać na wynikach MRI.
Nie jestem lekarzem -> nie udzielam porad medycznych.

2oo9.o4.o7 - uraz kręgosłupa w pracy, 2o1o - operacja: L5/S1, L4/L5, L2/L3, 2o12 - operacja L5/S1, 2o13 - usztywnienie L4/L5/S1, 2o16 - stabilizacja L2-S1, 2018 - C5/C6 - Mobi-C

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Standardy opisywania badań MRI 5 lata 1 tydzień temu #9452

• adbur
  • adbur Avatar
  • Wylogowany
  • Moderator
  • Moderator
  • Oklaski: 41
  • Otrzymane podziękowania: 208
Nie wiem jak ze standardami opisów ale nauczyłem się jednego-jeżeli lekarz nie ogląda obrazu tylko czyta opis to nie lekarz. Mój neurolog nie widział tego co zobaczył neurochirurg i ten drugi mnie pokierował. W szpitalu o opis też nie pytali tylko o płytkę z obrazem.
Za tą wiadomość podziękował: melodia

Ostatnia edycja: przez adbur.

Standardy opisywania badań MRI 5 lata 1 tydzień temu #9453

• użytkownik421
  • Wylogowany
  • Administrator
  • Administrator
  • Pacjent